19 Mart 2012 Pazartesi

MÜKEMMEL PANDİSPANYA

                          
Eğer klasik kek değil de sünger gibi bir pandispanya yapmak istiyorsanız, bunu sakın normal kek yapar gibi yapabileceğinizi düşünmeyin. Çünkü kabartma tozu ile yapılan hamurlar, hiç bir zaman yumuşacık pandispanyayı yaratamaz. Hakiki pandispanyanın sırrı şuradadır: Yumurtalar muhakkak oda sıcaklığında olmalıdır, akları ve sarıları ayrılmak sureti ile çırpılmalıdır, un muhakkak elenerek eklenmelidir (hatta birkaç sefer elemek tavsiye edilir), tahta kaşık ile eklenecek olan un çok hafif hareketlerle ve hamuru söndürmeden ilave edilmelidir. Bu şartlar altında pişen kek sünger gibi yumuşak ve kabarık olacaktır. Bu klasik tabanı onlarca şekilde değerlendirebilirsiniz. Krema-süt karışımı ile ıslatabilir, meyve suyu kullanabilir, meyveli veya kremalı pastalar hazırlayabilirsiniz.
İşte o mükemmel tarif:

4 yumurta
3/4 su bardağı toz şeker
3/4 su bardağı elenmiş un
1 yemek kaşığı sıvı yağ
Bir çimdik tuz

Yumurta ak ve sarılarını ayrı ve kuru kaplara alın. Birbirine hiç bir şekilde karışmaması gereklidir yoksa başarılı olamazsınız.
Akları cam bir kapta bir çimdik tuz ile mikserle önce hafif düşük devirde daha sonra devirini arttırarak biraz çırpın.
Şekerin yarısını ilave edin ve iyiyce katı bir kar haline gelene dek çırpmaya devam edin.
Şekerin kalan yarısını sarılara ilave edin ve iyice kıvam alıncaya kadar çırpın.Yavaş hareketlerle unu eleyin ancak hamuru söndürmemeye gayret edin. Bir kaşık sıvı yağı ve kar halindeki akları da ilave edin. Pasta kalıbını margarin ile yağlayın. Karışımı dökün ve 175 dereceye az önce getirmiş olduğunuz fırında takribi 35 dakika pişirin. Pişirme süreleri fırınların büyüklüklerine veya enerjilerine göre değişkenlik gösterir. Lütfen kontrol ediniz ve pembeleşip pişmeye başladığında tam zamanını yakalayabilmek için dikkat edin.

4 yorum:

  1. YUMURTALARI BUZDOLABINDAN CIKARDIM, ODA SICAKLIGINA GELMESINI BEKLIYORUM, GELIR GELMEZ PLANLADIGIM CILEKLI PASTA NIN PANDISPANYASI ICIN SIZIN TARIFINIZI DENEYECEGIM. INTERNET DE ARASTIRIRKEN PANDISPANYA'YA AIT TARIFLERI, SIZINKI'SI ILGIMI CEKTI, PISIRIP BU KONU ILE ILGILI SIZE TEKRAR DONECEGIM..WISH ME LUCK ;)

    YanıtlaSil
  2. denedim ancak herhalde ben hamuru sondurdum, benimkisi hic kabarmadi kabarmadigi gibi ustu citir citir olup kabuklari dagildi, sanirim bende hata. gene de tesekkurler...

    YanıtlaSil
  3. bğrebir tarifi denememe ragmen hamur söndü ve üstü çıtır çıtır oldu..

    YanıtlaSil
  4. pandispanya özelliği yağsız olması değil mi yanlış mı biliyorum diye soruyorum..Aynen dediğiniz gibi yapıyorum bende hep ama yağ kullanmıyorum..Bir özelliği mi var yağ kullanmann..

    YanıtlaSil