27 Şubat 2011 Pazar

MODA DÖNÜP DOLAŞIP KENDİNİ TEKRARLAR MI? 1960'LARI VE GÜNÜMÜZÜ KARŞILAŞTIRALIM...

Grace Kelly 60'lı yıllar-Heidi Klum 2010
Kim ne derse desin 60'lı yıllara bayılıyorum. O dönemin akımları, özgürlüğü, doğallığı, tarzı beni büyülüyor. Kendisi 60'lı yılların sonuna doğru doğmuş olan ben, bunları neye dayanarak söylüyorum? Artık öylesine bir iletişim çağındayız ki her dönemi en ince ayrıntısına göre sanal ortamda yaşayabiliyoruz. Eğer merakınız varsa, araştırdığınız zaman, o kadar fazla detaya vakıf oluyorsunuz ki, bir süre sonra kendinizi gerçekten o dönemlere bizzat şahit olmuş gibi hissedebiliyorsunuz...
Konunun moda yönüne gelirsek, moda acaba gerçekten kendi kendini tekrar eden bir kavram mıdır diye düşünmemek elde değil! Bakınca, farkedeceksiniz. Ama ben biraz daha pozitif olayım ve şöyle bağlayayım: Moda, yenilik bulamayan uzmanların kendini tekrar etmesi değil, stillerin zevk sahibi ellerde doğal bir süreçle aynı duyguları tekrar yaşaması ve benzer görüntülere bu sebeple bürünmesidir. Buna "taklit" değil "geçmişi günümüzle harmanlama" diyelim ve "oldies but goldies"günler dileyelim...
Jacqualine Onassis-Anne Hathaway

Nancy Sinatra-Chloe Sevigny

Veronica Carlson-Kate Hudson

Sophia Lauren-Mena Suvari
Peggy Lipton-Tara Reid
Jacqueline Bisset-Katharine McPhee

Marianne Faithfull-Kate Moss
Jane Fonda-Mischa Barton

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder