28 Mayıs 2010 Cuma

425 Gram-Gamze Bursa


Sizin de bir yemek defteriniz var mı? Yoksa siz, kütüphanesinde pek çok yemek kitabı olanlardan mısınız? Ben mi? "Anne usulü" yemek defteri tutanlardanım... Yemek defterlerini severim; samimi ve güvenilirdirler benim için. Ve o defterlerdeki tarifler anılarıyla ve tabii ki lezzetleriyle vardır. Tıpkı, benim 20 yıllık yemek defterimdeki leziz tariflerim gibi... Sevgili defterimdeki ıslak kakaolu kek sayfasının, çikolata sosu yüzünden okunmaz hale gelmesi, bu defterin bir yemek kitabına dönüşmesi hikayesinin de başlangıcıydı
Pek çok yemek kitabında fotoğraf stilisti olarak çalışan Gamze Bursa kendi defterindeki lezzetleri bir kitapta topladı. ‘Yemeğin lezzeti kadar görüntüsü de önemli’ diyen Bursa, net 425 g. adlı kitabında çorbalardan et yemeklerine ve ekmek çeşitlerine tam 162 tarif veriyor. ÇİÇEKLE SALATA YAPARDIM Herkes yemek yemeyi severken, birçok kişi yemek yapmayı sevmez. Gamze Bursa çocukluğundan beri yemeğe düşkün olduğunu söylüyor: ‘Küçük bir çocukken bahçedeki çiçeklerle sözde salatalar yapar, bütün arkadaşlarım bebeklerle oynarken ben sofra kurup tabakları yemeklerle süslerdim.’ Ortaokul yıllarında yemek kitaplarından yemekler yapmaya başlayan Bursa ‘Yaptığım ilk yemek etli biber dolması. O gün aynı zamanda Elbistan kebabı da yapmıştım ve yemek yapmanın çok basit olduğuna karar vermiştim. Zor olan arkasını toplamaktı’ diyor.
ISPANAKLI SİMİT BİLE VAR Güzel yemek yapmayı hiçbir zaman nitelik olarak görmediğini belirten Bursa için yemeği sunuş çok önemli.’Beni asıl keyiflendiren yemeğin sunumuydu. Sadece yemek yapmak değil, güzel sofra kurmak, yemeği tabağa güzel koymak çok önemli’ diyen Bursa şöyle devam ediyor: ‘Şimdiye kadar birçok yemek dergisinde yemek stilistliği yapan Bursa ‘Yaptığım iş aslında bir yemek kitabı yazmak değil. Ben sadece senelerdir kendi mutfağımda kullandığım tarifleri profesyonel olarak yaptığım işle birleştirerek modern yüzlü bir yemek kitabı ürettim.’ Bursa’nın yemek kitabının adı net 425 g. kitap adını kapağındaki fotoğraftaki pirzolanın ağırlığından almış. Gamze Bursa ‘Yurtdışında yemek yediğim bir restoranın menüsünde listedeki etin adı fotoğrafı ve ağırlığı vardı. O gün bu fikir hoşuma gitmişti. Bunu kitabımın kapağında kullandım’ diyor. Gamze Bursa’nın kitapta verdiği tarifler işi gereği takip ettiği yayınlardan, arkadaş ve aile sofralarından ve kendisinin deneyerek keşfettiği lezzetlerden oluşuyor. ‘Evimde bu kaynaklardan çeşitli tariflerini deneyerek zaman içinde farklı reçeteler topladım. Bunları eve gelen misafirlerinize deneterek favori olanları derledim ve kitap tarifleri böyle oluştu. Daha önce ıspanaklı simit yediniz veya duydunuz mu? Ortak noktaları hepsinin benim evimin ve sofra kültürümün bir parçası olması’ diyen Bursa verdiği tariflerin ortak noktasının basit olmasına dikkat çekiyor. Basit bonfile Bir kilo 250 gram bütün bonfile - 1 çorba kaşığı bal - Halka şeklinde doğranmış iki soğan - İri kıyılmış 4-5 diş sarımsak 6-7 dal taze kekik - Tane karabiber - Yarım su bardağı zeytinyağı FIRINI 180 dereceye ayarlayın. Teflon tavada yüksek ateşte bonfileyi 6-7 dakika pişirin. Balı fırçayla üzerine sürün. Bonfileyi bir fırın kabına alın. Sarımsak ve soğanları üzerine yerleştirin. Kekik ve tane karabiberi ekleyin, üzerine zeytinyağını gezdirerek alüminyum folyoyla kapatın. Fırında 35-40 dakika pişirin.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder